GEREJA DI SARAWAK ANJUR MAJLIS BERBUKA PUASA UNTUK ORANG ISLAM

 
GEREJA St Joseph’s Christian Parish Centre di Kuching, Sarawak yang menjemput para penganutnya untuk sama-sama berbuka puasa dengan umat Islam dalam gereja telah mendapat pelbagai reaksi daripada netizen seluruh negara.
Gambar dalam gereja itu yang dihadiri penganut Kristian dan umat Islam telah dirakam dan dimuat naik oleh 'Colin Wei' dalam Facebook 'Sarawak Edition' sejak Jumaat lalu.
Menurut China Press, dalam tempoh tiga hari itu, ia telah mendapat 10,000 'like' daripada netizen yang meninggalkan komen berbentuk pujian dan tidak kurang pula yang mempertikaikan majlis berkenaan.
Kata akhbar ini, semangat toleransi keharmonian dan perpaduan pelbagai kaum dan agama di Sarawak telah menerima pujian daripada netizen, terutama sekali daripada rakyat Sarawak sendiri.
Seorang netizen, 'Ryan Yap' berkata, "Rakyat Sarawak lebih bijak, tidak seperti rakyat Semenanjung..."
Seorang lagi netizen, 'Aron Reed' pula berkata,"Itulah sebab kenapa saya hormati Sarawak. Di sini tidak ada sentimen perkauman."
Sebaliknya gambar ini tidak pula disenangi oleh sebahagian umat Islam yang menyifatkan amalan ini tidak seharusnya berlaku.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Penaja

insan yang cintakan ilmu

Pengikut