MANAFAAT SEKS UNTUK KESIHATAN

seks tak hanya sekadar kegiatan pemuas nafsu semata-mata. Banyak sekali kebaikan yang boleh didapat ketika berkasih sayang dengan pasangan. Diantaranya:

1 Awet muda
Tak perlu mengeluarkan banyak wang untuk membeli krim anti penuaan. Hormon estrogen yang dihasilkan ketika beraksi seks dapat mengembalikan elastisitas kulit tubuh secara alami.

2 Mengurangkan lemak tubuh
Tak suka olahraga untuk menurunkan berat badan? Cuba ganti kegiatan Anda dengan bercinta bersama pasangan. Saat berhubungan seks, hampir semua otot di tubuh ikut bergerak. Rata-rata kalori yang dikeluarkan sewaktu berhubungan seks adalah 3000 ke atas.

3 Tubuh Lebih Kuat
Ketika melakukan hubungan seks, tubuh akan menghasilkan endorfin. Endorfin adalah zat kekebalan tubuh alami yang dihasilkan tubuh. Endorfin juga boleh berfungsi sebagai penghilang rasa sakit.

4 Hilangkan stress dan depresi
Otot serta saraf yang tegang akan menjadi kendur saat berhubungan seks. Hal tersebut akan menghilangkan stress Anda. Rasa khuatir serta kecemasan yang berlebih akan hilang kerananya. Ketika berhubungan seks, tubuh akan menghasilkan hormon oxytocin yang dapat memberikan perasaan tenang dan senang. Hormon ini berfungsi seperti zat antidepresan.

5 Menambah rasa keyakinan diri
Hilangnya kecemasan, kekhuatiran, mood yang baik, kulit GEBU serta lemak tubuh stabil yang dihasilkan seks otomatik akan menambah rasa percaya diri bagi wanita. Boleh dibilang, seks adalah sebuah doping yang legal bagi para wanita.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Penaja

insan yang cintakan ilmu

Pengikut