LANTAI KELAS RUNTUH,KONTRAKTOR HANYA SIMEN DI ATAS LANTAI KAYU LAMA,HAIRAN MACAMANA BOLEH LULUS?SPRM KENA TURUN PADANG

Kelmarin,Negara dikejutkan dengan kejadian lantai sekolah runtuh yang mengakibatkan berapa guru dan murid tercedera ,ada yang parah.Kejadian itu berlaku di Sekolah Kebangsaan Guntung,Alor Setar Kedah.Pada masa kejadian sesi pembelajaran kelas agama islam sedang dijalankan.

Bangunan kelas tersebut sudah pun berusia 50 tahun,maklumlah sudah 50 tahun sudah tentunya struktur bangunannya sudah uzur.Bangunan tersebut telah mengalami pengubahsuian 3 tahun lalu.Menurut jurucakap Jabatan Kerja Raya(JKR) Kedah berkata,runtuhan tersebut bukan disebabkan mendapan tanah,tapi mungkin strukturnya bermasalah.ia sedang diteliti.

"Saya dimaklumkan proses pengubahsuian ini bangunan lama itu tidak mengikut penguatkuasaan JKR".Kata jurucakap tersebut.

Tapi bila di fikirkan balik kenyataan pihak JKR terbabit,Pihak JKR tidak buat pemantauan ke semasa kerja pengubahsuian bangunan itu dilakukan?Pihak kontraktor hanya menyimen di atas papan lantai yang sudah tidak kukuh strukturnya,biasalah kontraktor,mahu untung!!.

Mungkin SPRM juga kena turun padang untuk menyelesaikan kes ini, demi keselamatan anak bangsa.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

1 komentar:

komentar
16 Oktober 2010 pada 3:20 PG delete

salam! rhontoh tu memang smedang ajer jadinyer tambah pulak ade konterekter yg rajin bebeno nak kaye cepat...............

Reply
avatar

Penaja

insan yang cintakan ilmu

Pengikut