TANDA-TANDA TUBUH KURANG SEKS


Seks merupakan keperluan tubuh seperti halnya makan dan juga tidur. Bila saat perlunya tidur tubuh memberikan signal mengantuk dan mahukan makan dengan signal lapar, maka ada juga signal-signal yang menunjukkan bahwa tubuh Anda sedang memerlukan seks. Apa saja?

Seks merupakan keperluan hidup manusia, iaitu untuk bereproduksi dan kecenderungan bersosialisasi (dengan pasangan). Ada banyak manafaat kesihatan yang diperoleh dengan rutin berhubungan seks, salah satunya mengurangi stres dan meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

Sewaktu Anda berkeinginan untuk seks, sebenarnya tubuh akan memberikan signal-signal tertentu. Namun seringkali isyarat tersebut terabai, padahal ini dapat berdampak pada suasana hati bahkan menurunkan stamina tubuh.

Berikut beberapa isyarat tubuh yang menandakan Anda sedang berkeinginan seks:-

1. Kegugupan yang berlebihan
2. Kecemasan atau migrain berkepanjangan
3. Stres permanen
4. Kurangnya nafsu makan
5. Kurangnya untuk tidur
6. Kontradiksi perasaan dengan orang-orang tertentu
7. Sering berfantasi seksual terutama malam hari.

Cara terbaik untuk mengenali signal keinginan seks adalah seberapa banyak suasana hati negatif hilang segera setelah berhubungan seks. Perlu diingat fakta bahwa seks tidak selalu melibatkan dua orang, dalam hal lain ada pertimbangan untuk pilihan masturbasi.

Tidak adanya kehidupan seksual boleh menyebabkan banyak reaksi, dalam beberapa kes yang ekstrem dapat menyebabkan reaksi fisik dan filologis berat seperti kulit gatal, mudah mengalami iritasi dan mudah panas baran.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

1 komentar:

komentar
V
14 Jun 2012 pada 2:50 PG delete

 JOM MENONTON ,TV PAS ,TV SELANGOR,TV KELANTAN ,BERNAMA TV TV1 ,TV2,TVi,TV3,NTV7,8TV,TV9 alhijrahtv ,emastv,Astro Ceria ,Astro Prima ,Astro Oasis ,Astro Box Office Movie ,hbo movie,star plus,national geografi,net geo, discovery channel ,AXN BEYOND HD,Bloomberg Tv,Cinamax,dan banyak lagi  DI http://vecasts.blogspot.com/2011/10/malaysia-tv-online-watch-malaysia-tv.html  menonton secra percuma tak perlu daftar dan x perlu bayar
TERDAPAT JUGA LEBIH 207 BUAH SIARAN RADIO ONLINE BOLEH DI DENGARI SECARA LIVE DI SINI jom terjahhhhhhhhhhhhh ,maklumat penting,ada ketikanya sesetengah saluran tidak beroperasi kerana masaalah server down atau pun offline,Terdapat juga pelbagai siaran radio dan tv dari pelbagai negara di sini live hanya untuk anda,terdapat juga pelbagai siaran telivisi dan radio online indonesia di sini..

Reply
avatar

Penaja

insan yang cintakan ilmu

Pengikut