PELAJAR DILIBAS PARANG LELAKI TIDAK SIUMAN


CHUKAI - Seorang pelajar Tingkatan Dua, Syed Mohd Afif Aizad Syed Mohd Shaharzi, 14, mengalami kecederaan parah pada bahagian belakang leher dan badan setelah dipercayai dilibas dengan parang oleh seorang lelaki dipercayai kurang siuman dalam kejadian yang berlaku di Lot 144, Chukai awal tengah hari kelmarin.

Pelajar Tingkatan Dua Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Ismail Dua, Chukai dikatakan sedang dalam perjalanan dari rumahnya di Lot 144 menuju ke sekolahnya yang terletak hanya 500 meter dari rumahnya.

Menurut ayahnya, Syed Mohd Shaharzi Syed Alwi, 39, dia dimaklumkan melalui isterinya yang anaknya keluar dari rumah jam 11 pagi untuk ke sekolahnya seperti biasa pada hari kejadian.

“Namun anak saya singgah dahulu di rumah kawannya di kawasan perumahan yang sama, ketika dalam perjalanan, dia diserang oleh seorang lelaki berusia awal 20-an dipercayai kurang waras dengan menggunakan sebilah parang, dia mengelak lalu libasan parang mengenai bahagian belakang tengkuknya,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, akibat libasan itu, anaknya mengalami pendarahan yang banyak lalu melarikan diri daripada amukan lelaki tersebut.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Penaja

insan yang cintakan ilmu

Pengikut